vineri, 18 ianuarie 2013

Ianuarie 18


DIFFERENT BUT EQUAL IN EUROPE
(DIFFEQUAL)
PROIECT MULTILATERAL COMENIUS
2012– 2014


LECŢIE INTEGRATĂ ÎN CURRICULUM
PROIECT DIDACTIC

TEMA: Ocupatia, locuinta si portul traditional al bunicilor nostri

DISCIPLINA: Geografie
PROFESOR: Militaru Iolanda
CLASA: IX F
OBIECTIVE: - cunoasterea ocupatiilor, a tipurilor de locuinte din diferite regiuni geografice;
- identificarea rolului femeii in familie si societate de-a lungul timpului;
-  organizarea unui sistem de valori.
MATERIALE DIDACTICE FOLOSITE:
-          plansa – „Raspandirea gospodariilor taranesti pe teritoriul Romaniei”;
-         fotografii adunate de elevi de la bunicii lor ce contin case vechi, port traditional, covoare, tesaturi etc

MOMENTELE LECŢIEI:
-  elevii au fost anuntati din timp despre tema lectiei si au „adunat” informatii de la bunici si alte persoane in varsta;
-  ei au adus fotografii alb-negru sau color cu imagini reprezentative si obiecte casnice din lut si lemn care au fost expuse in biblioteca scolii;
-  elevii clasei a IX-a F au fost impartiti in 3 grupe a cate 10 elevi. Fiecare grupa a avut o tema de dezvoltat: locuinta taraneasca, ocupatia, portul traditional la barbati si femei;
-  fiecare grupa si-a desemnat un reprezentant care a notat la tabla informatiile gasite.
PRODUSE FINALE REALIZATE DE ELEVI: - elevii au realizat un album cu fotografii vechi, reprezentative, aduse in mare parte de ei.
EVALUARE: - in urma discutiilor purtate in clasa, elevii si-au exprimat opiniile cu privire la rolul femeii in trecut.
CONCLUZII:
-  in functie de regiunea geografica, locuinta difera si este adaptata la conditiile de clima si relief;
-  la fel si ocupatia difera: in campie oamenii lucrau pamantul, in zonele deruloase plantau pomi fructiferi si vita de vie, iar in zona montana prelucrau lemnul;
-  portul traditional difera de la barbati la femei, de la un anotimp la altul, de la o regiune geografica la alta. 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu